Ödet var inte min vän.


Det är så fruktansvärt irriterande och komiskt på samma gång. Redan för en månad sedan sade Fannie till mig att hon kommit på världens bästa grej att ge mig på min födelsedag den 31 maj, och jag blev väldans nyfiken såklart.

Den 24 april när jag och Tilda var och såg Markus på Strand sålde de apsnygga t-shirtar och tygpåsar, precis såna som den på bilden. Jag blev alldeles till mig eftersom att jag inte tycker att hans andra tröjor och tygpåsar varit sådär jättsnygga. Det resluterade i att jag kom hem från Strand med både en assnygg t-shirt och en assnygg tygpåse. Plockade upp dem ur väskan flera gånger på tåget påväg hem för att beundra dem, och i väntan på bussen messade jag bland annat Fannie och berättade om hur bra konserten varit och om hur trevlig och snygg Markus är och att jag köpt världens snyggaste tröja och påse!
Fannie ringde upp mig och frågade hur påsen såg ut, och det visade sig att det var just en sån hon köpt till mig i present.. Surt som bara den, och sån sabla otur att jag inte nöjde mig med att köpa t-shirten.

Någon gång för ett bra tag sedan låg jag och Fannie i hennes säng och bläddrade i VeckoRevyn eller något sådant, och hon fastnade för den långa randiga klänningen ovan. Jag var väldigt tveksam till en början men sedan när hon började prata om hur man skulle matcha den blev jag övertygad om att den säkert var hur cool som helst. Jag tänkte inte mycktt mer på den där klänningen förren idag när jag såg den i affären. Jag provade den, och den var så snygg att jag inte kunde låta bli att slå till. Glömde helt bort Fannies förmaningar om att jag inte skulle köpa något innan min födelsedag så att samma sak som med Markuspåsen inte skulle upprepas.

Påväg hem från affären får jag ett sms av Fannie där hon skriver ungefär "Hej min vän! Hur mår du?" och jag svarar att jag mår bra men är jättetrött, och att jag nyss köpt den där snygga randiga klänningen vi såg i en tidning för jättelänge sedan!

Och så har hon såklart beställt just den klänningen till mig, till min födelsedag. Åååååååååååh klant-Johanna! Varför varför varför ska jag lyckas ruinera Fannies fina överraskningar? Varför Johanna, varför?

Kommentarer
Postat av: fannie

JAG har alldeles för bra smak helt enkelt! ;)

2010-05-16 @ 22:39:22
Postat av: Saara

Stackars Fannie! Bara att inse "great minds think alike!"

2010-05-17 @ 12:39:18
Postat av: wils

Får man lov att tycka att det är lite småroligt? hehehe

2010-05-17 @ 15:26:48
URL: http://wils.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0