Här kan vi snacka fynd.

Jag nämnde ju förut att jag var i en socondhandaffär i Huddinge centrum förra veckan. Här kommer bilder på mina fynd! Och nu menar jag verkligen fynd, för gissa, gissa, vad allt tillsammans kostade? 180 riksdaler.

En sammetsskjorta. Det är något med mig och sammet, inte bara jag som uppmärksammat det. Just nu äger jag ett par sammetsleggings, en sammetströja, två sammetsklänningar och så den här skjortan. Ett underbart material helt enkelt.

Sen hittade jag också ett par snyggskor! Har letat efter något sånthär ett tag nu, men har aldrig hittat ett par snygga i rätt storlek. När jag såg dem här kände jag att det var meant to be, även om de är lite stora. Men vad gör det att man kan vifta på tårna?

Alla böcker i hela affären var med på rean. 5 för 25 eller 10 för 40. Galet billigt! Plockade på mig fyra böcker av Virginia Andrews, och så Bravo två noll som handlar om livet i fronten.

Hittade även ett fint halsband med vita "pärlor".

Och en väska för 20 kronor. Mamma har lovat att hjälpa mig att sy in ett foder så att den håller bättre.

Köpte även ett fint tyg för 25 kronor. Korallfärgad spets med rosmönster, det ville tyvärr inte fastna på bild. Funderar lite på vad jag ska göra med det.. Klänning? kjol? gardin?

Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0