The boy who lived


Läste ut de sista sidorna ur Harry Potter and the philosopher´s stone påväg till skolan idag. Har av någon märklig anledning inte läst böckerna på engelska förut, även om de svenska är lästa både en, två och tio gånger.

Ändå var det inte alls svårt att läsa på engelska, och jag måste hålla med om att böckerna är femtielva gånger bättre på orginalspråket. Att det är lite som att läsa böckerna för första gången gör inte heller det hela sämre.

Till mitt förtret var det ganska svårt att hålla tårarna borta ur ögonen. Jag vet inte hur ni känner, men jag är inte särskilt mycket för att låta tårarna rinna inne på ett fullsatt pendeltåg. Att börja gråta eller skratta till en bok är dock något väldigt fint. Tänk att kunna skriva så bra att andra människor blir berörda till tårar av att läsa det. Det måste vara underbart.


Kommentarer
Postat av: fannie

Harry potter är verkligen bra!

Jag måste få låna din bok :)

2010-01-17 @ 17:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0