Sen ramlar jag tillbaks igen



Idag var jag inne på Beyond Retro på jakt efter den prefekta sommmarklänningen. Ni vet en såndär med firugsydd överdel och som svänger ut ordentligt i midjan, så att den flyger jättemycket när man snurrar. En klänning man kan glassa runt i hela sommaren och fortfarande älska lika mycket på hösten. Plockade på mig ungefär fem olika klänningar, även fast jag visste att de inte var vad jag letade efter, och gick och provade dom. En av dom var fin, ljusrosa med spets och pärlknappar. Men det är inte en klänning man glassar runt i hela sommaren så det blev ingen affär.

Gav upp letandet efter klänningen och gick vidare till byxdressarna, tog med mig tre stycken och noppade åt mig ett par shorts på vägen till provrummet. Ingen av dessa saker viskade att vi var ämnade för varandra så jag gick och lämnade tillbaka dom. Hittade några väskor på rea, stod och kikade på dem ett tag men tog mitt förnuft tillfånga och tänkte bestämt "Nehejdu! du har redan massvis med väskor!" och hängde lydigt tillbaka dem och såg mig omkring ett slag. 

Bland de minst 100 par jeans som finns på Beyond Retro fick jag syn på ett par alldeles perfekta, stentvättade som jag tillsammans med en stickad tröja med mönster i vitt och guld tog med mig till provrummet. Både jeansen och tröjan viskade att vi var ämnade för varandra, men jag bestämde mig för att vara ekonomisk och sy in benen på ett par av dom gamla geans jag har hemma istället för att köpa byxorna.
Tröjan skulle dock få bli min. Jag gick och lämnade tillbaka byxorna, och lite längre bort i samma ställ hängde "finbyxor" för herrar. Kom genast att tänka på dom hemskt trevliga byxorna min kompis Jade har, så jag tog med mig tre par finbyxor och prövade dem. Ett par med gubbveck i midjan var fins, jag tog med mig dom och tröjan och gick för att lämna tillbaka de andra två byxorna. Det var nästan så att jag blundade på vägen till kassan, för efter ungefär en timme i samma äffär kände jag att det vad dags att gå vidare.

Kommentarer
Postat av: Saara

Hahahaa! Du skriver så braaa! Hoppad de nya kläderna trivs i sitt nya hem :)

2010-01-08 @ 12:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0