Underbar start på dagen.

Såhär i efterhand känns det lite småsurt att jag gått upp 06.20 för att ha gott om tid för att ta mig till skolan..

..stå och vänta på bussen som är en kvart försenad och slutligen komma fram till Stuvsta..

..missa ett fullproppat tåg mot Stockholm Central med några sekunder..

..och därför stå och vänta i snorkylan på nästa tåg i 35 minuter..

..för att sedan inse att det är helt omöjligt att tränga sig på det..

..och därmed ge upp eftersom att ytterligare en halvtimmes väntan inte känns särskilt lockande..

..få skujts hem av Mickes mamma (tackar gud att jag träffade honom så att jag slapp vänta på bussen eller gå hem)..

..och därmed inte kommit någonstans efter drygt två timmar av förfrysning.

Hur har eran morgon sett ut?


Kommentarer
Postat av: sarah

Kommer till fruängen och ser en liten fjantig uppsatt lapp som säger att det inte är nån trafik mellan fruängen och liljeholmen alls. ringer min pappa, han säger att han kan försöka skjutsa mig. efter ett långt tag av åkande runt på småvägar inser vi att det inte går att ta sig fram nånstans, kö överallt. han släpper av mig vid telefonplan där jag får stå och vänta på ersättningsbuss som till slut kommer, men är proppfull, så jag får ta nästa. väl i liljeholmen klämmer jag mig på tåget, och kommer fram till skolan en och en halv timme senare än tänkt. jippie.

2010-02-22 @ 10:43:25
Postat av: Anneli

Jag råkade av misstag ta bussen som skulle gått 18 istället för den som gick 28.(Den var sen). Det var tydligen även den sista bussen som gick härifrån, så jag hann :)

Och kom i tid.

(Fast jag hade inte bangat på att komma försent.)

2010-02-22 @ 17:48:28
URL: http://lolland.blogg.se/
Postat av: Caisa

usch alldeles för mkt.. tar livet av mig.. blää


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0