Toco la guitarra.


I slutet på förra veckan fick jag höra när några av mina kompisar sjöng och spelade gitarr, jätteduktiga var dom! Och i lördags när jag var med Frida tittade vi på massa covers på Youtube och hon pratade lite om hur kul det var att gå hos en sångpedagog. Jäklar vad det kröp i mig, jag ville också kunna sjunga och spela! Det var väl ungefär då jag bestämde mig för att börja plinka på gitarren vi har hemma. Har länge velat kunna spela, men att lära sig har inte direkt lockat..

Men idag har jag tillbringat en stor del av förmiddagen med att lära mig spela stjärnfallet på gitarr. Måste medge att det kändes ganska hopplöst i början, men sen lossnade det. Dock spelar jag inte fingerplock eller vad det heter, och inte heller flyter det utan problem, så jag kan väl inte direkt påstå att det låter som Markus själv riktigt än. Men övning ger färdighet, som man säger.

Kommentarer
Postat av: wils

you will be the maaaaaster!

2010-02-18 @ 10:56:39
Postat av: Saara

ÅÅÅh, kanske också ska damma av vår gitarr..! Hittade ett plektrum idag ute i snön, skanske var det ett tecken? :) Finns massa lär dig spela gitarrklipp på Youtube!! Good Luck!

2010-02-18 @ 18:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0