Den glassiga sommarklänningen

 


Eftersom att det är så svårt att hitta den där perfekta sommarklänningen jag pratat om tidigare har jag börjat sy en egen! Tänkte att det bara är att klippa lite och sen sy ihop det, så svårt kan det väl inte vara att få den att passa? Men icke, mitt proffs till mamma tyckte att vi skulle köpa ett mönster att utgå från. Det gjorde vi, det blev mönstret till klänningarna på bilden.

Klänningen vi ska sy utgår från den vita klänningen, fast vi har gjort överlivet kortare, mer vidd i kjolen samt samt klippt ett "skärp" som ska markera midjan. Tyget är turkost med lite rutor i olika nyanser, och jag tror det kommer bli megabra. Kommer visa er resultatet sedan, lita på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0